OSTATNIO DODANE:
Najważniejsze pułapki umowy wydawniczej

Jacek Głowacki
Draw Distance
Jak wydać swoją grę na konsolach?

Tomasz Tomaszewski
Crunching Koalas
Skuteczny pitch

Łukasz Hacura
Anshar Studios S.A.
INDIE BOOSTER - KURS WIDEO
Archetypy w budowaniu struktur narracyjnych
Konstanty Kalicki - Thing Trunk

W jaki sposób tworzyć historie i postacie, by te rezonowały z graczem? Prezes Thing Trunk radzi, by czerpać w tym celu z kilku wzorców, które powtarzają się nie tylko w grach wideo, ale również w innych gałęziach kultury.

Najważniejsze pułapki umowy wydawniczej
Jacek Głowacki - Draw Distance

Przedstawiciel Draw Distance przestrzega: - Umowa z wydawcą wiąże nas na dłuższy czas, a wiele rzeczy może pójść nie tak. Głowacki identyfikuje pułapki, w jakie wpadają indie developerzy i podpowiada, jak zawczasu je rozbroić.

Jak wydać swoją grę na konsolach?
Tomasz Tomaszewski - Crunching Koalas

3 lata, 13 tytułów, 40 portów. Crunching Koalas zjadło na konwersjach zęby, a jego prezes chętnie wyjaśni, na których platformach warto się wydawać, jak spełnić wymagania techniczne, przejść certyfikację i ? co najważniejsze ? zarobić na projekcie.

Skuteczny pitch
Łukasz Hacura - Anshar Studios S.A.

Dobry pomysł to tylko połowa sukcesu - przekonuje Łukasz Hacura. Druga połowa to sprawienie by inwestor, nawet ten, który niekoniecznie rozumie projekt, "kupił" stojącego za nim człowieka

Budżetowanie produkcji gier komputerowych
Mateusz Wcześniak - Movie Games

- Tworzenie gier jest bardzo drogie - zaczyna szef Movie Games. Tymczasem optymalizacja kosztów to dla spółki być albo nie być. Wcześniak radzi więc, jak dobrze zaplanować budżet, jak sprawdzić zainteresowanie grą oraz kiedy wynagrodzenia, biura czy marketing pochłaniają za dużo.

Pixel art - kompendium
Artur Reterski - Vile Monarch

Projektant Vile Monarch opowiada historię pixel artu, tłumaczy, czym pixel art właściwie jest (a czym nie jest) i jak zmieniał się on w czasie. Sygnalizuje również błędy, które najczęściej popełniają graficy, sufluje, kiedy stosować obrysy i w jaki sposób animować sprite'y.

Dostosowanie gry do odbiorców - lokalizacja
Maciej Miąsik - Pixel Crow

Lokalizacja to dla gry "must have feature" - twierdzi Maciej Miąsik. I dopowiada, że o ile można wyciąć z builda broń czy model postaci, tak na tłumaczeniach nie wolno oszczędzać. Projektant objaśnia, na jakich rynkach się skupić, przestrzega przed technicznymi pułapkami i poleca, by nie zapominać o "regionalnych uprzejmościach".

Pozyskanie kapitału
Emil Leszczyński - SimFabric S.A.

Branżowy weteran Emil Leszczyński wie, kogo trzeba w zespole zatrudnić, jak zaplanować projekt i... gdzie znaleźć na niego pieniądze. Prezes SimFabric sugeruje, kiedy wchodzić na giełdę, szukać inwestora albo inwestować w crowdfunding, a kiedy zainteresować się konkursami lub projektami badawczymi.

Motion Capture w praktyce
Adrian Perdjon - Bones Studio

Aktor Adrian Perdjon krok po kroku przeprowadza nas przez sesję motion capture. Niejako przy okazji streszcza historię animacji, doradza, jak przygotować do sesji propy (rekwizyty) i klaruje, czemu seks i walka mogą być problemem w postprodukcji.

Jak podejść do umowy wydawniczej?
Michał Pękała - Kancelaria Linklaters

Jak podejść do umowy wydawniczej? Adwokat z kancelarii Linklaters podpowiada: uważnie. Pękała omawia, jak się takie umowy zawiera i o jakich zapisach nie można zapomnieć. By uzasadnić swoje rady ? przywołuje garść mocnych przykładów.

Dotacja dla sektora gier wideo
Dorota Toczyska - NCBR

Jakie projekty badawczo-rozwojowe dofinansowuje NCBR? I co to właściwie znaczy, że "innowacyjne"? Toczyska podpowiada, jak z sukcesem ubiegać się o dotację, na co można ją przeznaczyć i jak się później rozliczyć. Zdradza również, na czym twórcom gier najczęściej powija się noga.

Targi i konferencje: usystematyzowane podejście
Jakub Marszałkowski - Game Industry Conference

Gdzie i kiedy jeździć? W których konferencjach brać udział, a w których ? niekoniecznie? Co można zyskać wyjeżdżając na targi w Europie, a co: w Azji? Z kim się kontaktować? Z jakimi kosztami się liczyć? Jakub Marszałkowski (GiC) wielokrotnie stawał przed tymi pytaniami, a wieloletnia praktyka pozwoliła mu odnaleźć odpowiedzi.

Serwis IndieBooster.pl prowadzi fundacja Indie Games Polska

Wszystkie materiały zamieszone na niniejszej stronie chronione są przez prawo. Ich kopiowanie, nagrywanie i rozpowszechnianie bez zgody jest zabronione.